fredag 16 januari 2009

Stucken gris och manglad gylta


Igår blev inget bloggat, kvällen gick åt till att fira att kursen i personlighetspsykologi är äntligt avklarad. Jag drack ganska många öl och var ganska trött i morse, men hade roligt så det får det vara värt. Matade H som vaknade och var hungrig lagom till att jag åt en nattmacka vid halv fyra. M tog morgonpasset så att jag fick sova lite, jag har en sådan snäll man!

Jag pratade lite hedendom med några av kursarna igår kväll, ibland var det ölen som pratade mest, men jag tror att jag fick sagt det jag ville i alla fall. På promenaden hem fick jag se en vacker måne, i avtagande nu.

Den stuckna grisen i inläggets titel syftar på vår lille H som fick två vaccinationssprutor i onsdags, ett i varje ben. Gyltan är förstås hans mor.

Lillgrisen sover redan, farsgalten jäser i soffan och morsgyltan skall strax gå och tryna.

Hell Freyja, Hildisvins ägarinna!

Inga kommentarer: