onsdag 14 januari 2009

Carl Gustav i våra hjärtan

Dagens presentation av mitt fördjupningsarbete om C G Jungs teorier om personlighetens beståndsdelar, gick bra. I efterhand önskar jag att jag antingen hade givit efter för grupptrycket och använt mig av power point eller tränat mer på att använda tavla och pennor. Det är svårt! En eloge till alla lärare som kan den konsten! I övrigt är jag nöjd med min insats. Jag var ganska nervös en liten stund innan, men så fort jag stod där och det var min tur, infann sig den välbekanta hand-i-handskekänslan. Jag tycker verkligen om att föreläsa, fortfarande! (En gång predikant, alltid predikant, kanske?) Mer sånt.

I slutet av min redovisning gav jag ett boktips till den som intresserar sig för hur Jungs teorier och synsätt kan tillämpas. "Jungfrukungen - det nya mötet mellan manligt och kvinnligt" av Robert Bly och Marion Woodman. Rekommenderas varmt för den som tycker om sagor och myter och samtidigt har ett intresse för psykologi och frågor om manligt och kvinnligt.

Min stora insats på den här kursen är över, i morgon har jag lyxen att bara få sitta och lyssna på andra intressanta presentationer. Och sen blir det fest!

Inga kommentarer: