onsdag 24 december 2008

Profan Jul i Fucking jävla kuk-Åmål

Flyttat inlägg

Här firas nu profan Jul, med M:s del av familjen, enligt konstens alla regler. Vi konstaterar dock att reglerna har ändrats lite just till i år, kanske beroende på att en ny generation hunnit äntra scenen sedan vi firade ihop sist. Fast H fattar nog inte vad Jul innebär ännu, mer än vackra färger och tända ljus att titta på, och fler varma famnar än vanligt att vila i. Han är som ett litet element vars julefridsvärme sprider sig till oss andra. Vackrast i världen är han också, inte stort mer än tio veckor gammal och redan världsberömd i hela Åmål. (Farmor skryter ohämmat, som sig bör.) Nå.

Igår fick jag ett sms från vännen I i Stockholm. Han och några till satt traditionsenligt på Kelly's och drack öl för att lugna julnerverna dan före dan. De skrev att de saknade sin drottning, och jag kände ett sting i magtrakten - det kommer att dröja länge innan jag kan ta upp den traditionen igen, om någonsin. Jag vill ju inte tillbaka till Stockholm, alls. Jag svarade tillbaka att jag saknade mina prinsar också, men att jag tröstar mig med kungen H. Och det gör jag ju. Han och M förklarar mitt liv bakåt, ger mig riktning framåt och kröner mig till drottning varje dag.Och öl har vi här med...

Hell, Freyja Vanadis, kärlekens och visdomens gudinna!

Inga kommentarer: